نوشته شده توسط : حسنا صدیقی

فيستول مي‌تواند به حفره آبسه ارتباط داشته و يا مستقيماً بين پوست وكانال مقعد ارتباط داشته باشد.
فيستول مقعدي يك مجراي غير معمول بين فضاي داخلي كانال مقعدي و سطح پوست اطراف مقعد است. در موارد نادري فيستول به شكل مجرايي بين واژن يا ديگر حفره‌هاي لگني و سطح پوست مشاهده مي‌شود.
فيستول مي‌تواند به حفره آبسه ارتباط داشته و يا مستقيماً بين پوست وكانال مقعد ارتباط داشته باشد. در واقع آبسه و فيستول مقعدي عوارضي هستند كه در ادامه عفونت‌هاي ناحيه مقعدي و كانال مقعدي ايجاد مي‌شوند. آبسه يك عارضه چركي حاد است كه مراحل مزمن‌تر آن منجر به ايجاد ارتباطي غير طبيعي بين فضاي بين عضلات مقعد و كانال مقعد مي‌شود. اين مجراي ارتباطي عامل ترشح دائمي از آبسه‌هاي چركي است. اكثر فيستول‌هاي مقعدي در اثر يك آبسه مقعدي شكل مي‌گيرند. در مواردي كه آبسه به صورت خود به خودي باز شده (يا از طريق جراحي باز شود) فيستول شكل مي‌گيرد. در 50% موارد بعد از ايجاد آبسه، فيستول به وجود مي‌آيد كه بروز آن قابل پيش‌بيني نيست. از ديگر عوامل نادر ايجاد كننده فيستول مي‌توان به سل، سرطان و يا بيماري‌هاي التهاب روده اشاره كرد.
در اينجا علائم بيماري فيستول را در اختيار شما قرار مي دهيم تا در هنگام مشاهده اين علائم سريعا به پزشك مراجعه فرمائيد.



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسنا صدیقی

حمام آب گرم
در حمام آب گرم بيمار با استفاده از نشستن در ظرفي بزرگ  ناحيه مقعد خود را در آب گرم به مدت 10 تا 15 دقيقه براي دو تا سه بار در روز قرار مي دهد. انواع تجاري ممكن است با نام Warm sitz baths در داروخانه ها در دسترس باشد. همچنين امكان استفاده از يك وان حمام و نشستن در وان  آب گرم نيز وجود دارد. اما صابون ، شامپو ، و يا مواد ديگر شوينده نبايد در آب اضافه شده باشند. اين روش با بهبود گردش خون و ايجاد آرامش در دريچه (اسفنكتر) داخلي مقعد به تسكين درد كمك مي كند.
 اين بيماري ساده امروزه در زندگي ماشيني و غذاهاي مدرن مانند ساندويچ و همبرگر و كم تحركي مشاغل اداري شيوع زيادي پيدا نموده است. اساس بروز اين بيماري وجود يبوست مزمن و  نداشتن يك عادت دفع منظم روزانه است. توصيه هاي زير براي جلوگيري از بروز بيماري و يا عدم پيشرفت آن مي تواند موثر باشد:
مصرف غذاهاي حجيم مانند برنج، ماكاروني
مصرف كافي مايعات بدون قند
مصرف ميوه و سبزيجات
داشتن عادت دفع روزانه منظم به خصوص نشستن به مدت 15 دقيقه در توالت بعد از صرف صبحانه
وارد نكردن فشار در هنگام دفع و عدم تعجيل



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسنا صدیقی

علت و درمان بواسير هموروييد

 اگر چه بيشتر مردم فكر مي كنند بواسير امري غير طبيعي است، ولي بايد بدانيم كه بواسير مسئله اي است كه بسيار شايع بوده و هر كس ممكن است به دلايل مختلفي به بواسير مبتلا گردد.
ابتلا به بواسير علاوه بر شيوع زياد آن، بيماري خاصي نبوده و مشكل زيادي ايجاد نمي كند. تنها وقتي كه توده هاي هموروئيد بقدري بزرگ شود كه باعث بروز مشكل در زندگي روزمره فرد گردد مي شود گفت كه مسئله غير طبيعي است، در اين حالت، بواسير بعنوان بيماري در نظر گرفته مي شود.
اگر چه هموروئيد يا بواسير در همه رخ مي دهد ولي تقريبا در 4% از جمعيت مبتلايان، مي تواند مسئله بزرگ شده و باعث ايجاد مشكلات جدي شود. بواسير بصورت برابر در زنان و مردان مشاهده و به يك اندازه موجب بروز مشكلات در آنان مي گردد، و اوج شيوع بواسير بين سنين 45 تا 65 سال مي باشد.
چه چيزي باعث ايجاد بواسير مي شود؟
محققان مطمئن نيستند كه چه چيزي باعث بوجود آمدن بواسير مي شود، ولي احتمال مي دهند كه فشار شديد به شكم و روده ها، باعث مي شود كه رگ هاي اطراف مقعد متورم شده و موجب مسدود شدن مسير خون در جريان از طريق آنها گشته، و اين موضوع اين رگ ها را مستعد التهاب مي نمايد.
افزايش فشار بر روي رگها و عروق خوني اطراف مقعد، مي تواند در اثر چاقي، بارداري، ايستادن و يا نشستن براي مدت طولاني، فشار آوردن به خود در توالت، سرفه، عطسه و استفراغ، ايجاد شود. و همچنين نگه داشتن نفس خود به هنگام زور زدن براي انجام يك كار فيزيكي.
بواسير و رژيم غذايي
بياد داشته باشيد كه رژيم غذايي، نقش محوري در ايجاد - و همچنين جلوگيري از - بواسير دارد. افرادي كه به طور مداوم از يك رژيم غذايي با ميزان فيبر بالا پيروي مي كنند، احتمال كمتري براي ابتلا به بواسير دارند، در حالي كه كساني كه، رژيم غذايي با غذاهاي فرآوري شده را ترجيح مي دهند در معرض خطر بيشتري براي ابتلا به بواسير هستند.يك رژيم غذايي كم فيبر مي تواند باعث ايجاد يبوست شود.
نقش رژيم غذايي كم فيبر در ايجاد هموروئيد يا بواسير:
-باعث ايجاد فشار در توالت و اجابت مزاج مي گردد.
- با توليد مدفوع سخت موجب تحريك بيشتر رگهاي متورم  و تشديد بواسير مي گردد.
نقش رژيم غذايي پر فيبر در پيشگيري از هموروئيد يا بواسير:
-توصيه مي شود كه، افراد داراي بواسير و هموروئيد، با افزايش فيبر در رژيم غذايي خود، باعث نرم شدن مدفوع خود گردند.
-فيبر در غذاهاي متعدد از جمله ميوه هاي تازه و خشك شده، سبزيجات، غلات و حبوبات يافت مي شود.
-به طور كلي براي رژيم غذايي مناسب براي هموروييد، 20 تا 30 گرم فيبردر روز توصيه مي شود، در حالي كه در رژيم غذايي معمول ما ايرانيان، كمتر از 15 گرم فيبر موجود مي باشد.
-براي افزايش مصرف فيبر مي توان از فيبر مكمل (پسيليوم، متيل سلولز، يا پلي كاربوفيل كلسيم) نيز استفاده كرد.
-بعنوان نرم كننده هاي مدفوع، افزايش نوشيدن مايعات نيز توصيه مي شود.
نشستن در آب گرم براي درمان بواسير
نشستن در چند ليتر آب گرم، سه بار در روز به مدت 15 تا 20 دقيقه (حمام نشسته)، به كاهش التهاب هموروئيد كمك خواهد كرد.
يك تشت متوسط با ظرفيت 5 تا 10 ليتر آب كه بتوانيد در آن بنشينيد براي اين كار كافي است. آب نبايد خيلي داغ باشد و حرارت 40 درجه مناسب است ( حرارت آب گرم هنگام دوش گرفتن تقريبا 40 درجه مي باشد).



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسنا صدیقی

شیاف مقعدی آنتی هموروئید – ناژو ANTIHEMORRHOID-Najo Rectal Suppository

 

هر شیاف مقعدی حاوی 400 میلی گرم زینک اکسید، 60 میلی گرم لیدوکائین ، 50 میلی گرم آلمینیوم ساب استات و 5 میلی گرم هیدروکورتیزون استات است.

فارماکولوژی:

لیدوکائین با ثبوت غشای عصبی بوسیله مهار ورود یون ها موجب عدم شروع و یا عدم هدایت پالس های عصبی و اثرات موضعی بی حسی می‌شود. هیدروکورتیزون با اتصال به گیرنده های گلوکوکورتیکوئیدی در سیتوزول سلول ها به هسته وارد و موجب سنتز پروتئین های مهارکننده سیستم ایمنی از قبیل فسفولیپاز A2، و نیز لیپوکورتین1 موجب کاهش و مهار فعالیت سیستم ایمنی می‌شود. زینک اکسید با زخم و ترشحات پوست، نمک روی محلول ایجاد می کند که خاصیت قابض، خشک کننده و ضد میکروبی ملایم دارد. آلومینیوم ساب استات خاصیت قابض داشته و با جذب آب از بافت متورم سبب کوچک شدن هموروئید و در نتیجه تسکین سوزش، خارش و تحریک می گردد.

 



:: برچسب‌ها: بواسیر ,
:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسنا صدیقی

كولونوسكوپي صرفا يك آزمايش تشخيصي براي مشخص كردن علت وجود خون در مدفوع نيست. در اين روش مي‌توان با جدا كردن پوليپ هاي خونريزي، با سوزاندن زخم‌هاي پس از پوليپكتومي يا آنژيوديسپلازي، با سوزان عروق خوني دچار خونريزي داخل ديورتيكول خونريزي را متوقف كرد.سوزاندن در طي فرآيند كولونوسكوپي معمولا با وارد كردن يك پروب طولاني مخصوص سوزاندن از طريق كولونوسكوپ صورت مي‌گيرد. كولونوسكوپي همراه با سوزاندن براي متوقف كردن خونريزي در بسياري از بيماران مبتلا به خونريزي ناشي از ديورتيكول يا آنژيوپلاستي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و نياز به تزريق خون را كاهش مي‌دهد، مدت زمان اقامت در بيمارستان را كاهش مي‌دهد و نياز به جراحي را از بين مي‌برد.

وقتي با روش كولونوسكوپي نتوان محل خونريزي را تشخيص داد يا كولونوسكوپي قادر به متوقف ساختن خونريزي مكرر يا مستمر نباشد، آنژيوگرافي احشايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. وقتي محل خونريزي با آنژيوگرافي تشخيص داده شد، داروهايي از طريق كاتتر آنژيوگرافي تزريق مي‌شود تا عروق خوني دچارخونريزي تنگ شود و از خونريزي و ديدن خون در مدفوع جلوگيري شود. همچنين مي‌توان از طريق كاتتر سيم‌هاي ريزي وارد بدن كرد تا عروق خوني دچار خونريزي را  ببندند تا از خونريزي جلوگيري شود.

در صورتي كه كولونوسكوپي و آنژيوگرافي احشايي قادر به متوقف كردن مدفوع خوني يا جلوگيري از خونريزي مجدد نباشند، جراحي بايد صورت بگيرد. در وضعيت ايده ال، محل خونريزي با كولونوسكوپي، اسكن هسته‌اي يا آنژيوگرافي احشايي تشخيص داده شده است و جراح براي بررسي و برش از محل خونريزي اطلاع دارد. براي مثال، جراح معمولا مي‌تواند با دقت سرطان روده، پوليپ خونريزي يا ديورتيكولي را برش دهد. گاهي اوقات، محل دقيق خونريزي را نمي‌توان شناسايي كرد و جراح با اين پيش فرض كه بيماري ديورتيكولي يا آنژيوديسپلازي علت خونريزي است،بايد بخش زيادي از روده را برش دهد.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسنا صدیقی

انواع زخم فيشر :

فيشر به دو صورت حاد و مزمن وجود دارد ، فيشر حاد ، زماني است كه از زمان بوجود آمدن ،تا بهبودي ، 8 هفته طول بكشد.در صورتيكه بهبودي زخم از 8 هفته طولاني تر شود ،آنگاه زخم وارد مرحله مزمن خواهد شد ، از علل مزمن شدن فيشر ميتوان به عدم مصرف فيبر و ملين  كافي ، بوجود آمدن التهاب و اسپاسم (انقباض شديد ) و در دريچه داخلي مقعد و بدنبال آن كاهش شديد خونرساني به محل فيشر(زخم) ، كه اين خود باعث بدتر شدن وعميقتر شدن  زخم فيشر خواهد شد .

در فيشر مزمن ، دو لبه زخم بهم ميرسند ولي بعلت عدم خونرساني مناسب  ، ايندو لبه بهم جوش نخواهند خورد وگاهي يك زائده گوشتي بنام زائده نگهبان در ابتداي آن بصورت واكنشي بوجود خواهد آمد .

 

درمان هاي فيشر عبارتند از :

1- درمان داروئي

2- درمان با بوتاكس

3- درمان با جراحي

-درمان با كرمها وانواع روش



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسنا صدیقی

همانطور كه بيماران مبتلا به همورئيد درجه هاي مختلفي از همورئيد را دارا هستند و هر بيمار يك ميزان مشخصي از پيشرفت بيماري از درجه يك تا چهار را مي تواند بگيرد، در خيلي از موردها در يك بيمار هر چهار قسمت درجه هاي مختلف بيماري هموروئيد را مي توان در اطراف ركتوم را ديد كه روند تشخيص درمان تركيبي بيماري را ضروري مي سازد. پس از انجام آنوسكپي در يك فرد بيمار مي توان براي بخش هايي كه بيماري در آنجا كمتر پيشرفت داشته از درمانcoagulation) ،IR) انعقادي و يا در ناحيه هاي درجه II از رابر باند بهره برد و از محل هاي با پرولاپس وافتادگي مخاطي و پيشرفت زياد پاكه هاي همورئيدي از درمان همزمان با جراحي الكتروكوتري و جراحي ليزري بهره گرفت و يا در باره يك فرد بيمار با همورئيد پيشرفته بعد از استپلر از درمان تركيبي تكميلي با ليزرIRC كمك گرفت.

 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسنا صدیقی

در اين حالت، بيمار موقع نشستن درد دارد كه اين مرحله ي حاد بيماري است و لازم است با بي‌ حسي موضعي و شكاف روي آن، ترشحات و چرك خارج شود و بيمار با دستور شستشوي روزانه مرخص شود. در مرحله بعدي كه بعد از چند هفته است، بيمار بايد جهت جراحي اصلي مراجعه كند. در عده‌اي از بيماران هم به علت تخليه ي خود به خود آبسه، محل تخليه به صورت يك فيستول باقي مانده و مجرا كاملا تكامل يافته و بيمار دايما دچار ترشح خواهد شد و هيچ وقت اين سوراخ بسته نخواهد شد. در زمان معاينه ي پشت بيمار، بالاي خط مركزي بالاي شكاف باسن اغلب يك يا چند منفذ ديده مي ‌شود كه ممكن است ترشح واضح داشته باشد. در اين مرحله بيمار درد ندارد و فقط از ترشحات ناحيه شكايت مي‌ كند. اين ترشحات اغلب قهوه ‌اي مايل به قرمز رنگ و گاهي بد بو هستند. در مرحله اول كه بيمار با درد مراجعه مي‌ كند، به عنوان آبسه پايلونيدال و در مرحله بعد كه مجرا تشكيل شده و بيمار ترشح دارد، اين مشكل را به عنوان سينوس پايلونيدال معرفي مي ‌كنند. سينوس پايلونيدال بايد جراحي شود و احتمال بدخيمي ‌روي پوست در برخي مقالات گزارش شده است. روش‌ هاي مختلفي براي جراحي آن وجود دارد و احتمال عود مجدد در اين جراحي متفاوت است و بستگي به تكنيك جراحي دارد. آمادگي هاي قبل از عمل سينوس چيست؟ * بعد از اين كه بيمار به وسيله ي جراح ويزيت شد براي وي برگ پذيرش بستري صادر مي شود. جراح در صورتي كه صلاح بداند قبل از عمل با متخصص بي هوشي و احياناً با متخصص قلب (در مورد افراد بالاي ۴۰ سال) مشورت مي كند. بيمار لازم است سابقه ي ابتلا به بيماري هاي قبلي و بيماري هاي مادرزادي و داروهايي كه مصرف مي كند را به اطلاع پزشك برساند. چنان چه آسپيرين مصرف مي كرده بايستي ۷ تا ۱۰ روز قبل از عمل قطع شود. * قبل از عمل بايستي موهاي ناحيه عمل را تا فاصله زيادي از محل سينوس از بين برد و به دنبال آن استحمام شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسنا صدیقی

بافت طبيعي كه تدريجا در اين مكان تشكيل مي شود رنگ قرمز يا صورتي دارد . گاهي نيز بافت زرد رنگي ايجاد مي شود كه لازم است با كشيدن گاز مرطوب به روي آن، تميز گردد در صورتیکه این کار باعث درد شدید شود میتوان قبل از آن چند قطره محلول بی حس کننده مثل لیدوکائین داخل زخم ریخت و پس از چند دقیقه کار تمیز کردن را شروع نمود . مصرف داروي مسكن در موارد درد شديد توصيه مي شود . بسته به صلاحديد پزشك گاهي از پمادهائي كه رشد را تسريع مي كنند يا پمادهائي كه كه بافتهاي غير مفيد را حل مي كنند استفاده مي شود . حجم ترشحات پس از يك هفته كاهش پيدا مي كند و فرد پس از يك هفته مي تواند فعاليتهاي خود را شروع كند .

 



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسنا صدیقی

بیماران مورد مطالعه از بیماران مراجعه کننده به مطب در سالهای ۱۳۸۵، ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ و تا آبان ماه ۱۳۸۸ که در گروه سنی خاصی نبوده و بین ۱۹ تا ۷۵ سالگی بودند ولی اغلب ۳۵-۵۵ بوده و نسبت زن به مرد ۵۲ به ۴۸ که ۸۸% آن‌ها به یبوست مبتلا بوده و به جز ۷ نفر از ۱۱۲ نفر بقیه از توالت ایرانی استفاده می‌کردند.

تمام بیماران بواسیر پروکتوسکپی و عمل جراحی غیرتهاجمی برای آن‌ها صورت گرفت. این بیماران از دو روز قبل از عمل تحت آمادگی روده‌ای قرار گرفته بودند و بیماران از پودر (PEG) Poly ethylen Glycol استفاده کردند و حدود ۳۶ ساعت از خوردن برنج، گوشت، نان، سبزیجات و میوه خودداری نمودند و معمولا نتیجه مطلوب برای پروکتوسکپی حاصل گردید.

برای انجام Rubber Banding از دستگاه Suction Rubber Band همراه با محلول فنل و دستگاه اسپری محلول نیتروژن که ایجاد برودتی در حدود ۱۸۰- درجه سانتی گراد استفده می‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1395 | نظرات ()

طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html