نوشته شده توسط : حسنا صدیقی

در اين حالت، بيمار موقع نشستن درد دارد كه اين مرحله ي حاد بيماري است و لازم است با بي‌ حسي موضعي و شكاف روي آن، ترشحات و چرك خارج شود و بيمار با دستور شستشوي روزانه مرخص شود. در مرحله بعدي كه بعد از چند هفته است، بيمار بايد جهت جراحي اصلي مراجعه كند. در عده‌اي از بيماران هم به علت تخليه ي خود به خود آبسه، محل تخليه به صورت يك فيستول باقي مانده و مجرا كاملا تكامل يافته و بيمار دايما دچار ترشح خواهد شد و هيچ وقت اين سوراخ بسته نخواهد شد. در زمان معاينه ي پشت بيمار، بالاي خط مركزي بالاي شكاف باسن اغلب يك يا چند منفذ ديده مي ‌شود كه ممكن است ترشح واضح داشته باشد. در اين مرحله بيمار درد ندارد و فقط از ترشحات ناحيه شكايت مي‌ كند. اين ترشحات اغلب قهوه ‌اي مايل به قرمز رنگ و گاهي بد بو هستند. در مرحله اول كه بيمار با درد مراجعه مي‌ كند، به عنوان آبسه پايلونيدال و در مرحله بعد كه مجرا تشكيل شده و بيمار ترشح دارد، اين مشكل را به عنوان سينوس پايلونيدال معرفي مي ‌كنند. سينوس پايلونيدال بايد جراحي شود و احتمال بدخيمي ‌روي پوست در برخي مقالات گزارش شده است. روش‌ هاي مختلفي براي جراحي آن وجود دارد و احتمال عود مجدد در اين جراحي متفاوت است و بستگي به تكنيك جراحي دارد. آمادگي هاي قبل از عمل سينوس چيست؟ * بعد از اين كه بيمار به وسيله ي جراح ويزيت شد براي وي برگ پذيرش بستري صادر مي شود. جراح در صورتي كه صلاح بداند قبل از عمل با متخصص بي هوشي و احياناً با متخصص قلب (در مورد افراد بالاي ۴۰ سال) مشورت مي كند. بيمار لازم است سابقه ي ابتلا به بيماري هاي قبلي و بيماري هاي مادرزادي و داروهايي كه مصرف مي كند را به اطلاع پزشك برساند. چنان چه آسپيرين مصرف مي كرده بايستي ۷ تا ۱۰ روز قبل از عمل قطع شود. * قبل از عمل بايستي موهاي ناحيه عمل را تا فاصله زيادي از محل سينوس از بين برد و به دنبال آن استحمام شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسنا صدیقی

بافت طبيعي كه تدريجا در اين مكان تشكيل مي شود رنگ قرمز يا صورتي دارد . گاهي نيز بافت زرد رنگي ايجاد مي شود كه لازم است با كشيدن گاز مرطوب به روي آن، تميز گردد در صورتیکه این کار باعث درد شدید شود میتوان قبل از آن چند قطره محلول بی حس کننده مثل لیدوکائین داخل زخم ریخت و پس از چند دقیقه کار تمیز کردن را شروع نمود . مصرف داروي مسكن در موارد درد شديد توصيه مي شود . بسته به صلاحديد پزشك گاهي از پمادهائي كه رشد را تسريع مي كنند يا پمادهائي كه كه بافتهاي غير مفيد را حل مي كنند استفاده مي شود . حجم ترشحات پس از يك هفته كاهش پيدا مي كند و فرد پس از يك هفته مي تواند فعاليتهاي خود را شروع كند .

 



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسنا صدیقی

بیماران مورد مطالعه از بیماران مراجعه کننده به مطب در سالهای ۱۳۸۵، ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ و تا آبان ماه ۱۳۸۸ که در گروه سنی خاصی نبوده و بین ۱۹ تا ۷۵ سالگی بودند ولی اغلب ۳۵-۵۵ بوده و نسبت زن به مرد ۵۲ به ۴۸ که ۸۸% آن‌ها به یبوست مبتلا بوده و به جز ۷ نفر از ۱۱۲ نفر بقیه از توالت ایرانی استفاده می‌کردند.

تمام بیماران بواسیر پروکتوسکپی و عمل جراحی غیرتهاجمی برای آن‌ها صورت گرفت. این بیماران از دو روز قبل از عمل تحت آمادگی روده‌ای قرار گرفته بودند و بیماران از پودر (PEG) Poly ethylen Glycol استفاده کردند و حدود ۳۶ ساعت از خوردن برنج، گوشت، نان، سبزیجات و میوه خودداری نمودند و معمولا نتیجه مطلوب برای پروکتوسکپی حاصل گردید.

برای انجام Rubber Banding از دستگاه Suction Rubber Band همراه با محلول فنل و دستگاه اسپری محلول نیتروژن که ایجاد برودتی در حدود ۱۸۰- درجه سانتی گراد استفده می‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1395 | نظرات ()

طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html